En betydelig aktør i Norden

Med en vekst på nesten 100 % fra fjoråret og en dobling i omsetning, er Vitamail i ferd med å etablere seg som et ledende foretak innen helsekost i Norden. Og helt i særklasse når det gjelder abonnementssalg på nett.

Med inngang i det danske markedet, flere vellykkede produktlanseringer og hele 350 000 aktive abonnementskunder ble 2021 et historisk godt år for Vitamail.

Kundene opplever en forskjell

– Vi har investert mye kompetanse og ressurser i å utvikle helseprodukter med høy kvalitet og effekt, som treffer på kundenes helsebehov. Og at kundene våre opplever en helseeffekt i hverdagen er mye av grunnen til veksten, uttaler Kristoffer Skogsberg, partner og daglig leder i Vitamail.

I tillegg til det sterke fokuset på produktutvikling er det også gjort en betydelig jobb på logistikk og e-handelsløsninger de siste årene, og Vitamail har i dag ledende tekniske løsninger som gjør det enklere å gå inn i nye markeder og håndtere kundestrøm på en effektiv og god måte.

– Våre salgskanaler er per i dag rent digitale. Derfor har en viktig jobb de siste to årene vært å optimalisere og bygge et sterkt team på e-commerce og kundehåndtering, sier Skogsberg.

Suksessformel

Med en kombinasjon av populære merkevarer, gjennom-optimaliserte tekniske løsninger og dyktige fagfolk lover 2022 ytterligere vekst for Vitamail, og selskapet hadde også en økning på 15 % i første kvartal.- Det er utrolig motiverende at så mange mennesker har nytte og glede av det vi utvikler, og ønsker å være kunder hos oss, avslutter Skogsberg.

Vitamail er et nordisk merkevareselskap med en bred produktportefølje innen de viktigste kategoriene for helsekost. Selskapet opererer i Norge, Sverige, Finland og Danmark, med netthandel som primær plattform.