Kundeserviceprisen "Best i test"– Dette er en utmerkelse som betyr mye for oss. Vår høyeste prioritering er at kundene våre er fornøyde, og at de får den hjelpen de trenger. Det at vår kundeservice nå har blitt kåret til best i sin klasse for andre året på rad viser at vi leder an når det kommer til å skape gode kundeforhold, sier daglig leder Daniel Sandvik.

Vitamails kundebehandlere fikk en score på hele 93,3%, og utkonkurrerte dermed alle andre kundesentre i kategorien «Åpen klasse».

I juryens begrunnelse står det:

«Kundene kom enkelt frem til vennlige kundebehandlere som lyttet godt, var engasjerte og ga kunden gode løsninger.»

– Dette betyr utrolig mye for oss, fordi det beviser at vi gjør mye riktig. Vi vinner denne prisen fordi vi er opptatte av kundens behov, og bryr oss om de som kontakter oss, sier kundeserviceansvarlig Alexandra Firing.

Prestisjefylt utmerkelse

Kundeserviceprisen «Best i Test» deles ut i forbindelse med Call Center Dagene i Oslo – Nord-Europas største kundeservicekonferanse. Årets prisutdeling var den tiende i rekken.

Det er kompetansefirmaet Confex Norge som står bak arrangementet, i samarbeid med analysebyrået SeeYou. 118 kundesentre, fordelt på 16 bransjer, deltok i kåringen, som anses å være en prestisjefylt utmerkelse innen kundeservicebransjen.

I forkant av utdelingen blir hvert kundesenter oppringt av 25 ulike observatører, som tester kundebehandlerne ved hjelp av rollespill. Kundebehandlerne, som ikke blir informert om at det er en observatør som ringer, måles etter mottak og velkomst og deres evne til å finne en løsning, samt avslutning og totalinntrykk.

– Vi har ansatte med svært høy kompetanse

Vitamail tronet på toppen også under fjorårets kåring, og daglig leder Daniel Sandvik er glad for å se at hans kundebehandlere fremdeles er landets beste.

– Kundebehandlerne våre skal ha all ære for at de nok en gang blir kåret til best i sin klasse på kundeservice. Vi er utrolig heldige som har ledere og ansatte med svært høy kompetanse, og en suveren evne til å finne gode løsninger som kundene er fornøyde med. Vi visste jo allerede at vi har Norges beste kundebehandlere, men det flott å få det bekreftet på denne måten, mener Sandvik.

– Nå skal vi gjøre det vi kan for å bli enda bedre, og så går vi for hat trick neste år, avslutter han.